Sarbatori de iarna Moieciu de Sus

Am petrecut Craciunul la Moieciu de Sus alaturi de ai nostri dragi prieteni, ce loc drag ce oameni dragi avem aici la Moieciu.
Cautam tihna aceasta, aveam nevoie de relaxare, caldura si atmosfera de sarbatoarea, acestea toate le-am gasit impreuna iar cu Mihai si echipa draga.
Iarna lipseste din peisaj, foarte putina zapada, doar in cantecele colindatorilor si putin in temperatura de afara am simtit acest anotimp. Asteptam zapada iar, dupa ce in octombrie a venit pe neasteptate.
Am facut cozonaci la Moieciu, ce miros, ce gust, ce distractie si ce emotii, 3 generatii in jurul acestei idei si pastrat secretul si transmis de la bunici. Asa ne-am apucat si noi de cozonaci si am fost ucenici impreuna cu Nata, primind sfaturi de la bunici : ).
Apoi si prin sat am incercat sa aflu povestile cozonacilor, secretele folosite, modul de framantare, ascultand, pare atat de simplu, pare firesc, cateva ingrediente, incredere sa ai si entuziasm, cam ce ne trebuie mereu, apoi mai merge si cu ce ai prin camara, dar da trebuie un cuptor bun, bun.

Colindele sunt uimitoare, unele ne uimesc pentru ca sunt frumoase, uneori ne-a uimit doar traditia, fara a mai canta neaparat ceva, parca vin la urlat nu la urat, dar ma bucur sa ii recunosc pe copii din Moieciu si inca sa vad emotii si timiditate in ochii lor.
Am si alergat, am mers si pe munte, am jucat, am colindat, am cautat locuri noi, am descoperit si mergem mai departe, visam si alergam si in 2014.

secretul cozonacilor
Moieciu de Sus atat de frumos oricand
mmmmm
colindatorii, copii din Moieciu de Sus

rock and roll cu Steaua
la colindat


doar sus pe deal, iar

secrete in bucatarie
rasare 2014 ; )
mult soare pentru 2014 si bucurie!

No comments: